mandag 12. november 2007

Kadavern

Kadavern var gøy! Vi bomma på 1.post, men det gjorde ikke noe. Måtte bare gi Lucky det forspranget han trengte for å holde unna. Resten gikk bra mot 1.mat. Tok igjen flere løpere og selvtilliten økte. Var fint vær, digg å løpe. Etter løping på E-18 gikk det tyngere, men kvikna til i skauen igjen. På 2.mat lå jeg litt bak klynga jeg hadde løpt i. To poster senere var vi sammen igjen, men Svensen var 1-2 min foran. Da var det bare å øke farta. Simen dro opp farta opp fra Kroer og de andre falt av. Nå stod det om 4. og 5. plassen. Hadde fin flyt forbi Trampen og Hogstvedt. Bakken opp fra jernbanen var tung, men det synes Simen også (heldigvis). Fra Brekkekroken var det bare å gi bånn gass. Avstanden tilbake til Simen ble større, bra. Så siste post, og Svensen. Stemplet først og lå som nr 3. Prøvde å øke farta enda mer, men det gikk ikke. Rykket fra Simen hadde kosta for mye, så Svensen spant forbi rett før Burum. Nå var det bare å klare å komme seg til mål, før Simen. Hadde lyst til å bare legge meg ned, men måtte fortsette for å holde Simen bak. Plutselig ser jeg Håvard noen hundre meter foran. Hvorfor jogger han ned etter et så langt løp, tenker jeg. Litt senere skjønner jeg at han er på vei til mål også. Kult. Kom i mål, bare 42 sek bak Håvard og 2.plassen. dvs bare 1,4 sekunder seinere per kilometer. Ble nr 4 og fikk noen fine Kadaverpoeng med i kofferten også.

Ingen kommentarer: