torsdag 15. november 2007

Helt garantert

Nå som vi er godt i gang med diktingen her på siden tenkte jeg å lansere et dikt fra min planlagte diktsamling. Samlingen bærer arbeidstittelen "Sannsynlige hendelsesforløp" og diktet dere nå skal få har jeg valgt å kalle "Helt garantert". Siden jeg fortsatt er arbeidsløs kommer muligens samlingen til å bli svært stor, hvertfall hvis min kjære kommer til å være på mange ekskursjoner med jobben i fremtiden. Uansett, jeg gir dere:

Helt garantert

Jeg har en drøm jeg er sikker jeg når,
jeg skal ta VM-gull i Trondhjem om noen år.

Det blir ikke lett, det er mange som drømmer,
men det er ett fett, jeg skal rive dem som rønner!

På langdistansen blir de andre fort klein,
det hjelper ikke om du heter Marc Lauenstein.

Det skal bli ganske gøy, faktisk helt herlig nice,
men ikke for Kärner og Sirmais.

Jeg skal løpe med både feeling og flow,
dere hakke sjans Khramov og Novikov!

Jeg skal orientere som jeg er selve satanen,
trøst deg med Lapin, Jani Lakanen.

Jeg skal bli så god at jeg uansett vinner
og i fanklubben skal det være tusenvis av kvinner.

Jeg skal bli så god at alle tenker som så,
hvem faen var egentlig Thierry Guergiou?

2 kommentarer:

Anonym sa...

Liker det jeg leser. Det var et rått dikt.. Skal stå ringside da. Gleder meg allerede :).. sees i trondheim

Forrestgumper sa...

Helt rått dikt:)