lørdag 10. november 2007

Kadaver'n vel gjennomført!

Så var årets Kadaver over. Etter en busstur gjennom stort sett hele Søndre Follo kom vi til startstedet øst i Gaupsteinsmarka. Feltet la i vei i en syk fart og det ble en del bomming på 1.posten i et forøvrig deilig terreng. Skulle jeg dødd i dag ville jeg valgt strekket mellom 1. og 2.posten. 2.post var på Gaupesteinen. Fikk dessverre ikke skrevet navnet i boka idag. Ola og Eirik begynte å skru opp tempoet og dermed måtte jeg bare henge på. På vei til 3.posten tok vi plutselig en gående Tveite og en løpende Steinsholt. Det var digg med mat på matstasjonen. T>o strekk langs E18 var godt for beina. Litt gamp videre til Elvestad før vi dro over på Ambjørgrudkartet. Ny matstasjon. Digg med litt Cola! Biena begynner å merke det. Ola var borte. Yes! Pluteselig så jeg Ola igjen. Han kjører hårdt! Måtte slite for å henge på. Danskebåten krysser bekken i elegant stil! Eksempel til etterfølgelse. Han drar på skikkelig over jordet. Vi titter bort på Sindre og Jo Inge. Tretthetstegn. Bra. Etter Kroer kirke var det nedoverbakke. Farten økte betraktelig. Jeg hører Ola puste tungt. Ja, tenkte jeg inni meg. Nå sprekker han. Passerer Trampen, Hogstvedt. Ola kutter over ved jernbaneundergangen. Jeg løper rundt. Vi kommer likt. Men det kosta for mye å kjøre rundt. Kubbiken girer opp i racergiret og kjører enda hardere. Skjønner at dette blir tungt på slutten. Vi ser sisteposten. Og Eirik Svensen. Motivasjonen stiger .plutselig igjen. Men den ble kortvarig. Beina ville ikke på slutten. Passerer herumveien. Målet er der snart. Og Lucky!! Tre naked Aas boyZ blant de fem første. Grei lag innsats idag. ca 3 timer og 45 min Hvile. Mat.

Ivar Haugen vant forøvrig årets Kadaver. Tid: ca 3.21.

1 kommentar:

Ullugla sa...

Grattis med seier Håvard (om det var rektig ut fra hvordan jeg skulle lese detta innlegget:)! Jeg tippa på deg! Gleder meg til å se resten av resultatlista, og høre om hvordan banketten utarta seg.
Hilsen fra en snart tysksirkeltreningsstøl Elin.