søndag 4. mai 2008

Vårløpet

Siden det er vår og været er for bra til å sitte inne å lese til eksamen i fant jeg ut at jeg skulle løpe Bækkelagets Vårløp idag. Det var lokalisert til kartet Greverudåsen. Et sikkert vårtegn er at man våkner opp og er tett i nesa og halvvondt i hodet pga pollenallergi. jeg var altså litt spent før løpet i dag.

Varma opp en god halvtime og kjente at kroppen og jeg begynte å snakke samme språk, ja til og med samme dialekt! Var deilig å løpe motbakken mot 1. posten! Gikk rett i også og la en god plan for 2. strekket. En uvane jeg har hatt i lengre tid, er at jeg mister kontrollen sånn ca rett før posten. Dette resulterte i en stor bom. Faen og tenkte jeg, jeg må skjerpe meg! De neste postene gikk småpent, så var det klart for langstrekket. Synes jeg fant en god trase og løpsfølelsen var veldig god. Var ganske så kult å ha god kontroll hele veien helt til inni ringen igjen. Så ble det igjen ca 1 min bom. Resten av løypa gikk greit. Bommet litt på 9.post og 17.post. Ble lurt av et tråkk til 17. Løp allikevel dumt ut fra 16.post. Var så pigg at beina ville ha motbakke istedet for å løpe ned til bekken og ta stien videre derfra.

Ble knust av Håvard i dag også, men har begynt å bli ganske vant med det nå. Naked Aas boyZ kan iallefall skryte av at de stakk av med seieren i Våløpet. Løypa følger under
og resultater finner du her

Ingen kommentarer: