fredag 11. april 2008

Ås by Night and Fog cup finale

På tirsdag var det finale i Ås by Night and Fog cup på Ekeberg. Simen og Håvard T hadde laget en lang og krevende løype på over 9 km. Med stort forfall blant teten i jaktstarten gikk jeg ut som to, 50 sekunder bak en småsyk Jo-Inge og med Martin Soukup ca 3 min bak. Taktikken var da å cruise igjennom løypa uten for mye bom, og forhåpentligvis komme først inn. Planen funka bra ganske lenge. Tok igjen Jo-Inge på 2. post, og løp rett i fra. Hadde litt småbom, men regna med jeg hadde god kontroll på de som kom bak. Men til 8. post skjedde det mye rart, ble surrende rundt i lia i 5 minutter, og fikk besøk av Martin de siste minuttene med bom. Resten av løypa ble jeg liggende i nærheten av Martin, mistet han en gang, men kom inn i ryggen hans på nest siste. Til siste løp jeg på for å komme først, men fant ikke posten med en gang og tapte et halvt minutt og seieren i ÅbN&FC røyk. Med 3. plass sammenlagt i fjor, og 2. plass i år så kan man bare tenke seg hvor det skal ende til neste år med denne utviklinga ...

Se kart med veivalg HER

Ingen kommentarer: