fredag 4. april 2008

Foredrag i Fossum

I går kveld var jeg invitert til Fossum for å trene og holde foredrag om hvordan jeg har blitt bedre enn jeg var når jeg var skikkelig dårlig. Det er alltid like smigrende at andre mennesker tror de unge kan lære noe av hva jeg har oppnådd, og jeg stiller selvfølgelig gledelig opp hos en klubb som har påmeldt 8 (kanskje 9?) lovlige ungdomslag til Tiomila. Vi skulle imidlertid først løpe intervaller. Her var det delvis litt dårlig fart i juniorgutta, men vi får satse på at det har en fullstendig naturlig forklaring. Og håpe at den forklaringen ikke er latskap.. Uansett imponerte den noe eldre Leif Størmer på terskelintervallene. Han antydet at han lå noe over terskel, men det får så være. Jeg tror vi her har en joker foran vårsesongen.

Etter suppe og boller var det tid for å øse av kunnskapens kilde. Det er spesielt å prate om seg selv foran mange unge og voksne som hvertfall tilsynelatende virker interessert. Nok en gang fikk jeg også gode tilbakemeldinger fra gjengen, underveis og spesielt i etterkant.

Når jeg vet hva som foregår av ungdomsarbeid i min egen klubb, Ås-UMB, og i går fikk se den store gjengen i Fossum, går det ikke an å være annet enn optimist for norsk o-sports fremtid! Når de i tillegg vil lære av særdeles fornuftige unge menn er det bare himmelen som er grensen...

Ingen kommentarer: