lørdag 27. desember 2008

Kirkesightseeing i Halden

Dessverre fikk jeg ikke vært med på kirkerunden til Tveite i år heller. Men kirker er det nok av, også i Halden, dermed ble jeg fristet til å løpe min egen kirkerunde på julaften formiddag.


Rikets sal - Asak kirke - Tistedal kirke - Baptistkirken Elim - Idd kirke - Immanuels kirke - Frikirken - Pinsemenigheten Salen - St. Peter katolske kirke - Metodistkirken - Baptistkirken Tabernaklet - Berg kirke - Rokke kirke


Vis større kart

2t og 50 min. senere:

- 32,5 km var tilbakelagt på asfalt, hvorav 1/3 i en sky av eksos
- Jeg hadde fått tre gjennomhøringer av julemusikken på mp3-spilleren, noe som gav umiddelbar mettethet for ord som: christmas, santa og snow. Og her var det i hvert fall ikke noe snø.
- Jeg hadde greid å svekke immunforsvaret tilstrekkelig til at jeg med stor letthet kunne motta smitte og bli sengeliggende 2. og 3. juledag.

7 kommentarer:

Anonym sa...

Bra eksilkirkerunde! Tveite har vanskelig for å godkjenne kirkehus som ikke er bygget for flere hundre år siden og samtidig er av stein, men han om det ;-)
Min smule deltagelse på kirkerunden i Follo førte også til 3 døgn under dyna, selv om det ikke er noen trøst! God bedring!

Anonym sa...

10 kirker bare? Sammen med svigerfar klarte vi å løpe innom 15 (ja femten) kirker på 82 minutter i Drammen på formiddagen på julaften.

Anonym sa...

To mulige årsaker til at dere greide 15 kirker på 82 min, og jeg bare 13 kirker på 170 min:

1) Du og svigerfaren din løp litt fortere enn meg, og løp de 58,5 km 15 kirker i Halden ville utgjort på 1t og 22 min i Drammen.

2) Drammen er en litt større by enn Halden, og dermed er det ikke helt ulogisk at det er tettere mellom kirkene. Skulle jeg f.eks. kommet opp i deres antall måtte jeg ha løpt innom Adventkirken (som jeg glemte pga manglende research - noe jeg beklager på det groveste) OG Prestebakke kirke - som blir 26 kuperte km ekstra.

Anonym sa...

Det skulle bety at 3 stk. NAB oppsøkte 32 ulike kirker på samme formiddag.
Hvis denne trenden sprer seg, så er det kanskje et håp for kristendommen alikevel..?

:(

Anonym sa...

Fra Hedmarken kan det rapporteres at 0 stk kirker ble besøkt på Juleaften. Men så har heller ikke Kristendommen så sterkt rotfeste her.

Fast sa...

I bærum løp vi 6 kirker på 2'13'' og 26,3km. Men kommer jo desverre ikke med i nab-statistikken uansett:( om det ikke er åpent kirkemesterskap da?

hvor mange km ble kirkerunden på ås?

Anonym sa...

Kirkerunden på Ås er 32 km. Ble løpt på 2'00 dvs 3:45 pr km. Men så er det nok litt flatere på Ås enn i Bærum og Halden.