mandag 24. november 2008

Ås by Night and Fog 1

I morra braker det løs igjen! Ås by Night and Fog-sirkuset står for døren, og det første løpet går på Slettåsen, en del av terrenget som ble brukt i forbindelse med Norsk O-festival.

Spørsmålet er hvem som stikker av gårde med det første stikket i cupen. Det er mange harde navn i det 23-manns/ en dame store startfeltet. Det at det stiller opp en dame i herreklassen mener deler av utviklingsgruppa i Naked Aas BoyZ er uheldig. For å rive plastret hardt og brutalt av såret; jeg har blitt slått av jenter i o-løypa før. Til og med av D16 jenter. Sånn, nå var det sagt.

Allikevel er frykten der igjen. En dame i herreløypa. Hun trener riktignok dobbelt så mye som meg, har flere VM-medaljer og Norgesmesterskap. Allikevel er ikke det gode nok argumenter å dra fram om jeg skulle bli slått. Hun er hunkjønn Jeg ser for meg at Lucky står å hånflirer av meg om det skulle skje. Bolten ligger vel heller neppe på latsida i drittslenging han eller dersom en jente slår meg. Jeg er redd. Denne frykten kommer til å prege mitt løp i morra. Kanskje er det bare positivt?

Tilbake til de virkelige kanonene. Her kan man ikke komme utenom storheter som Lucky, Martomaa, Trøan, långakungen Ola og selvfølgelig Tveite. Akkompanert av det Naked Aas BoyZ regner som en av verdens beste nattløpere Anders Tiltnes utgjør disse navnene morgendagens favoritter. Naked Aas BoyZ tipper følgende rekkeføle i Ås by Night and Fog #1:

1. Lucky (Eliteløper i Naked Aas BoyZ)
2. Tiltnes
3. Martomaa
4. Hans Trøan
5. Torbjørn Sagberg
6. Tveite
7. Daniel Marston
8. Tue Lassen
9. Thor Mella
10. Ola

Så er det store spørsmålet; er Maalen påmeldt eller avmeldt til morgendagens løp?

Naked Aas BoyZ ønsker alle lykke til, husk at winning isn't everything, its the only thing!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Selvsagt er det en dårlig start på sesongen å måtte melde avbud (til alt overmål to ganger!) både til å utsette seg for dameløpere i mellomløypa og ikke minst å ivareta den ansvarsfulle rollen i NABs lagapparat. Selv om det er sagt før av en med noe annen muskeloppbygging: I'll be back!

Anonym sa...

Åssen gikk det? ble du slått av Marianne Andersen?

Anonym sa...

Ble det gitt. Knust også