mandag 3. november 2008

Intervju med dumpet o-løper

Som verdens ledende o-portal er det viktig å vise flere sider av de store sakene i o-verdenen. Vi publiserer derfor et intervju gjort med en løper som inntil i dag var på NOFs utviklingsgruppe, men nå er ute i den bitende kalde novemberluften.

Naked Aas BoyZ: Hvordan føles det å bli dumpet?
Dumpet o-løper: Som NAB er det en sjelden følelse jeg faktisk aldri har erfart på egen kropp. Alt nytt er til en viss grad spennende, så sånn sett er det positivt. Dessuten er det vel bare en håndfull overtrente, skadede eller kronisk syke løpere som er rangert som bedre enn meg, noe jeg bør si meg fornøyd med.

NAB: Hva betyr det egentlig å bli dumpet fra Utviklingsgruppa?
Dumpet o-løper: Litt usikker på det selv. Det kan jo bety at jeg er ferdig utviklet, noe jeg jo er på mange måter.Jeg har faktisk vært kjønnsmoden i over ti år allerede, og rent mentalt ble jeg som de fleste NAB tidlig voksen og moden. Ledelsen oppdaget muligens dette og lot meg gå. Den andre løsningen er at jeg ikke har utviklingspotensiale i det hele tatt. Noe må det jo være. Man kan jo ikke bli kastet ut av en utviklingsgruppe dersom man fortsatt er på bra nivå og i utvikling. Det ville jo vært latterlig.

NAB: Fører dette til noen endringer i satsinga?
Dumpet o-løper: Det siste jeg fikk med meg før dumpinga var at det er bra å bli trent av gamle stjerner. Jeg har derfor tatt kontakt med den eldste og største stjerna jeg kjenner, Tveite, slik at vi sammen kan slenge dritt om alle dustene på landslaget som bruker deo og kam. Jeg regner med å sette av et par kvelder i uka til dette, så treningsmengdene blir nok mindre. For å kompensere for reduksjonen i mengde kommer jeg til å jogge Kroerrunden på 42 minutter hver morgen.

NAB: Hva tro du om neste sesong?
Dumpet o-løper: Tror og tror. Jeg pleier å vite mer enn jeg tror, men la oss nå for moro skyld si "tror". Jeg "tror" at det skal bli jævlig deilig å si til semi-stjernene i NOF at, "nei, jeg er nok dessverre ferdig utviklet" når de neste år kommer og vil ha meg med igjen.

NAB: Er du bitter?
Dumpet o-løper: Nei, ikke i det hele tatt. Landslaget er for homofile og danseskolelærere.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Et intervju i klasse med det beste fra AspLövet.
Stao no pao, Håvard!

Anonym sa...

"en håndfull overtrente, skadede eller kronisk syke løpere" (og andre!) skal nok få merke at Team NAb har planene klare for en sesong med slit, moro og ikke minst "utvikling"!