fredag 11. juni 2010

Duell 5

Det begynner å bli lenge siden siste duell i atletkampen mellom atletene Lucky og Spettet. I siste duell husker vi at Lucky utklasset Spettet i bryting. Stillingen før dagens temposykling var uavgjort 2-2.

Kveldens øvelse skulle vise seg å bli en krevende kraftprøve for blodtrimma og veltrene atleter. Tempoløypa var ca 20 km og småkuppert, og krevde sin mann. På gjennomsyklingen avslørte Spettet sin store svakhet, nemlig å være tøff i utforkjøringer. Det ble luke selv på oppvarminga, og undertegnede ante at dette skulle bli en tøff duell å vinne. Det gjelder imidlertid ikke la seg knekke, og inspirert av Cancellara og Boasson Hagen ble det tråkket saftig til å motbakkene og på flatene, med god tro på at det tapte i utforkjøringene kunne kjøres inn igjen. Det gjelder å ha trua!

Det ble trukket strå om startrekkefølgen og Lucky la ut først. 3 min startintervall ble valgt for at det ikke skulle oppnåes kontakt underveis. I følge eget utsagn la Lucky i vei med max fart og lå med syre hele veien. Det skulle vise seg å være lurt da, klokka viste rett i overkant av 30 min da målstreken ble passert. Med en snittfart på nesten 40 km/h kan jeg ikke annet å gjøre enn å gratulere min overmann i temposykling. En seiersmargin på drøyt 3 min er utklassing i ren Cancellara-stil. Lucky Cancellara. Klinger bra i grunn, litt som et ekslusivt cigarmerke.

Stillingen er dermed 3-2 favør Lucky. Nå skal det øves på jegertrapp for å gjenopprette maktbalansen!

Ingen kommentarer: