onsdag 30. september 2009

Varsel om oppstart av treningsarbeid

En gang hadde jeg gleden av å følge foredraget til mitt idrettslige forbilde, der temaet var hvordan han metodisk hadde ”lagt stein på stein” i sitt treningsarbeide.

Jeg innrømmer det gjerne: det er ikke så mange steinene som har blitt lagt med disse hendene oppigjennom åra. Der mr. L kanskje har slept steinlass etter steinlass over vidda og bygd opp en koselig steinbu, har jeg knapt nok skrapt sammen til en liten uryddig håndfull, så liten at ikke engang Stein Lillevolden ville brydd seg med å kaste den etter snuten.

Treninga de siste ukene har ikke vært noe unntak: lystbetont og til tider svært mangelfull. Det har vært for lite pain!

Det er nå bare 38 dager igjen til sesongens store happening, Kadaver’n. Snarveier må tas: øktene vil øke i hyppighet, intensitet og lengde. Dagens økt ble lang, våt og etter hvert mørk. 35 km. Jeg er i gang.

-Learn to run when feeling the pain: then push harder. /-William Sigei

Ingen kommentarer: