lørdag 29. desember 2007

Aktuell Rapport

Løp to timer med Morten Brunes i dag. Det var glatt, så vi holdt oss for det meste i skogen. Der var det bart. Etterpå spiste vi fire brødskiver hver. Samtidig så vi langrenn på tv. Om to dager skal jeg reise til Løten. Der skal jeg gå på ski med Simen. I tillegg skal vi feire nyttårsaften. Deretter skal vi kanskje gå på ski en gang til. Men først skal jeg lese litt mer i en bok jeg fikk til jul. Og kanskje trene en gang til. Tror jeg går inn i det nye året med masse godt under 70 kilogram. Det skal bli spennende å se hvor lenge den holder seg der. Da jeg hørte at det skal bli forbudt med raketter fra og med neste nyttårsaften, reagerte jeg først med sjokk og vantro. Deretter tenkte jeg på de 20-30 menneskene som blir blinde hver nyttårsaften, og forsto at det kanskje ikke er så dumt å forby raketter likevel. I år er det uansett lov.

Mitt nyttårsrakettips er å feste raketten til bakken. Enten med en stein, eller ved å stappe pinnen inn i en isklump. Deretter tenner du på. Har du festet den godt nok, vil den ikke lette, og alle rundt vil bli skikkelig skremt av smellet.

Ingen kommentarer: