tirsdag 11. desember 2012

Livskvalitet

Etter 3,5 år på Ås var det i dag klart for min første tur til Tirudmåsan, den sagnomsuste myra syd for Kroer. Av diverse årsaker har jeg ikke fått vært med på tidligere turer dit, men i morges var dagen kommet og jeg fikk med meg Magge som kjentmann. Jeg kjente det begynte å bygge seg opp en spenning når vi nærmet oss, hadde jeg bygd opp for store forventninger?

Vi tok inn den siste stien fra traktorveien og rundt en sving åpenbarte den seg. Måsan lå der badet i sol, enda vakrere enn jeg hadde forestilt meg, det var rene drømmelandskapet. Det var da det slo meg. «Dette er livskvalitet: langtur, sol, 12 minus og lett snødekke.» Resten av turen gikk som en lek, og vel tilbake i Hellekroken viste klokka 2t trening. En herlig start på dagen!

Ingen kommentarer: