tirsdag 19. oktober 2010

Von Vollær'n - The Map


Hadde gleda meg lenge te detta løpet her, hadde jo aldri løpt selve Von Vollær'n før, bare vært med på festen etterpå. Så ble ganske forskrekka over tempoet Bolten satte i gang ut fra start. Med en ganske rolig oppvarming satt melkesyra fort i lår, er ikke så godt trent til å holde følge med Bolten i galopp. Men tok innpå gruppa foran i det vi løp inn i skævven og de aller fleste fikk en kjempebom. Den kom som bestilt så jeg fikk tatt igjen de foran. Etter det la jeg merke til at Kjell-A orienterte rimelig stødig og var en rutinert Von Vollær'n løper, så tok ryggen hanVar ganske overraska over å være blant de første inn til running, men den hvitvina satte seg i halsen når at jeg halsa etter de foran. Etter å ha passert jordet på vei inn mot 10.posten fikk jeg brått en grein rett i trynet. Da skjedde det som ofte skjer når man får en grein i trynet, linsa glei ut av posisjon og synet ble halvvert. Nå som det begynte å bli mørkt var det litt vanskelig å skulle se bakken foran seg xD. Like etterpå kom brått Spettet løpende opp på sida bakifra og mente at jeg skulle dra på litt. Han pusta ganske tungt fra før av, så lurte på om det var noe særlig lurt, han kunne jo sprekke??? Så prøvde en liten fartsøkning, men har bare tre gir å gå på: jogg - løpsfart og spurt, og dette var ikke tidspunktet for noen spurt. Så Spettet la seg opp på siden og tok opp jakten på Kjell-A foran. På vei ut av jordet og inn i skævven var jeg brått ganske alene?? og så dårlig. Klarte å famle meg inn i 11. og 12. posten. Men så når jeg skulle krysse på tvers av retningen ble det vanskelig uten kompass hehe. Stoppa til slutt opp og prøvde å fikse på linsa. Fikk den til slutt ut, og med litt spytt på, så festa den seg på nytt godt i øyet ^^ Brått var jeg ved 7.posten, og klarte fint å ta meg inn. Over ryggen og til steinen. Nest siste lå godt gjemt inne i noe kratt, men litt tråkk gjorde det litt lettere hehe. Vel i mål var jeg i hvertfall ikke sist, et greit resultat med tanke på at det var over halvanet år siden sist løp med lykt.

Så starta festen. Sterkcider typ "Rekordelig" åpna ballet, fulgt opp av flere Læppin og H5's særdeles lettdrikkelige vin. Etter en stund ble det brått ganske mørkt og våkner opp til at vi skal gå hjem??? Slaktern rekker meg vannflaska mi som var tom? Kan ikke huske å ha drokke av den! Går hjemmover, kanskje mer sjanglete. Sier nei til en taxi, møter noen folk på veien som hadde vært på samme fest med, men som jeg ikke har sett noe av tidligere på kvelden (xD) og havner brått steike langt bak de jeg gikk sammens med. Etterhvert er jeg ensam, desverre ikke i tet, for det ble en lang vei hjem. I bunnen av Langbakken blir det et pust i bakken og nesten en powernap, våkner fort til og kravler meg opp bakken. Veldig glad når jeg endelig kommer fram te Hellekroken. Slenger meg rett ned på madrassen og sovner momentant. 

Neste dag får jeg brått høre om at det skjedde dret mye kult på den festen. Hultgren hadde tatt et tigersprang over bålet, David nesten fått pretta opp stinga med en sag og Slaktern hadde tryna på veien hjem. Jaja, er mindre enn et år til neste Von Voller'n, så bare å ligge i hardtrening og prøve holde litt lenger den kvelden ^^



Ingen kommentarer: