søndag 29. juni 2008

Fotball-EM er over!

Vi i Naked Aas BoyZ gratulerer Spania som Europamestere i fotball. Greit nok og sikkert fullt fortjent. Bryr meg egentlig ikke. For første gang har jeg bare et svært fåtall av kampene. Egentlig er jeg relativt fotballinteressert. Dessverre var ikke mitt favorittlag med i årets EM. Det er ikke Norge.

I 1996 var jeg 12 år, fotballfrelst og Orientering var jeg overhodet ikke interessert i! Laget jeg holdt med var England, jeg gråt da Gareth Southgate bommet på den 6. straffen i semifinalen mot Tyskland. England var passion-lidenskap, hjerte uttapå drakta og med en urokkelig tro på egne ferdigheter. Jeg likte det! Fotballen var hjemme i 96. Nå 12 år senere burde jeg kanskje grått over den vakre, hurtige og tekniske fotballen som Spania spiller, men jeg felte ikke en tåre.

I dag er jeg nok mer Orienteringsfrelst. Dessverre tror jeg ikke idretten min egner seg på TV. Riktignok har vi en franskmann som har en blendene orienteringsteknikk, allikvel betviler jeg at det er god nok TV-underholdning. Hvor er lidenskapen? Hvor er galskapen? Gi meg en sklitakling i innløpet og en frekk dytt ned ei steinrammel på vei mot publikumspost! Orienteringssporten trenger en Gazza..

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hva skal vi med Gazza - vi har jo Tveite!! Utrolig bra at han nå er på vei mot et heftig comeback. Tveite sine taklinger i innløpet på stafetter er legendariske....Dessverre var det vel aldri noen kameraer der, men er en i utlandet og kommer inn på at en løper for Ås blir mang en 40-åring blank i blikket og setter igang med å berette en av sine "da jeg møtte Tveite historier". Egenetlig burde noen begynne å samle disse i historiene, sånn i Asbjørnsen og Moe stil, og med Tveite tilbake og kameraene på plass, ja så er jeg optimistisk på o-sportens vegne:-)

Anonym sa...

O-sporten mistet i følge kommentarene sin uskyld ved Spring Cup i 2003, og taklingen i oppløpet tåler så absolutt gjensyn:

http://youtube.com/watch?v=GwwJagSNcW8