torsdag 22. november 2012


Von Vollærn var i helga, så føler at det trengs å komme noen ord på bloggen.

Det var kjent at H5 kom til å stille med førsteklasses eple og blåbær vin, så at oppmøtet ikke var særlig stort var litt skuffende. Men det betyr at det blir mer vin på oss andre og lettere å forsvare seieren fra ifjor.


Fikk et godt råd fra Koffern før starten. Pass på å løpe riktig tegna litt feil på karte ditt.




Here we go.

S-1
Her er det mulighet å løpe hele veien rundt eller rett på  Fra tidligere erfaringer vet at det lønner seg å lpe sikkert her. Legger meg regelmessig i tet ut fra starten og får dratt med de andre rundt.
1-2
Partyboy og Siggy velger et venstre/rett på veivalg. Kjenner tørsten etter vinen og varmen fra bålet, så velger et veivalg innom mål. Koffibananen er glad for å få litt selskap. Kanskje ikke det beste veivalget? Men uansett så møtes vi på andreposten.
2-3
Kartet var bra her.
3-4
Ved å løpe en liten bue til høyere traff jeg noe man kan kalle en sti. Denne gjorde at det oppsto en liten luke på 1 min til forfølgerne. Er ikke første gangen flaks har spilt en viktig rolle i Von Vollærn. Løpsdrikka smaker godt!
4-5
Det er alltid en post på denne haugen. Noe som gjør at de fleste vet hvor man skal løpe for å komme ditt. Meg inkludert, men jeg valgte å stole på kompaset. Rett ut i hogstfeltet. Kan si det på denne måten, kartet er ikke helt bra her. Når jeg skjønner hvilken idiot jeg er klarer jeg å rette opp feilen og finner posten akkurat før P-boy.
5-6
Siggen slipper! Han fant vel noe å leke med. Spenningen stiger. Ingen som egentlig vet hvor vi er. Men etter litt flaks kommer jeg noen sekunder bak på nest siste posten.
6-7
Fram og tilbake i den alt for tette skogen. Plutselig løper vi 90 grader fra hverandre, før vi vender om og møter hverandre, for å bare forsvinne fra hverandre igjen. Sisteposten sitter ganske gjemt bak noen trær. Kan nevnes at det heller ikke blir brukt noen reflekser. Med litt rutine og flaks finner jeg posten først og kan storme mot mål.
7-Mål
Luka jeg hadde var nok! Dermed får "vinnertrøya" bli med tilbake til Von Øtkensvei og henge på veggen i et år.


Tradisjonen tro kom Tveite å løp igjennom løypa. Sitat: "Veldig lett løype iår". Noe vi alle var enige om. 





Så var det på tide med vin og bål!





Ingen kommentarer: