torsdag 16. desember 2010

Luke 16

Gårsdagens mildvær egnet seg godt til nattorientering. Som ventet ble det ei herlig økt. Etter en lengre strekning med perfeksjon ble det imidlertid mørkt. Flatt batteri. I grafsete Ås-terreng er det i slike tilfeller langt ut til nærmeste lysning. Lykta var villig til å gi noen 5-sekunders perioder med lys, så alternative løpemetoder måtte til. Forrige uke var det sprintøkt, denne uka ble det altså stiv heks. Full spurt på kurs i 5 sekunder og bråstopp hver gang mørket falt på. Jeg følte meg omtrent som NOF der jeg famlet i blinde etter løsninger. Løsningen kom til meg da jeg stupte gjennom et kratt og endte på hodet i den islagte bekken som omkranset jordet. Jeg hadde funnet en lysning, noe å satse på i mørket, og parallellen til NOF svant naturlig nok hen.

Ingen kommentarer: