onsdag 22. oktober 2008

Intervju med en boil-in-bag-entusiast

Er dette Follos største boil-in-bag-entusiast?

SS: Skal du lage ris til middagen i dag, Simen?
SS: Ja, så klart!
SS: Er det så klart?
SS: Nei, det har jo ikke alltid vært slik. Før tenkte jeg gjerne: ”Nei, det er ikke noe for meg. Det er alt for tungvint”, og slo tanken fra meg. Jeg hadde brent meg nok av ganger på den klassiske feilen med å måle vann først, for deretter å måle opp ris. Dette førte til at store deler av risen ble hengende igjen i desilitermålet og jeg fikk ikke nok ris til maten, og ble dermed ikke mett. Dessuten ble det masse søl og risrester i oppvaskvannet etc.
Men det var altså før jeg ble kjent med ”boil-in-bag-konseptet”. Jeg vil faktisk gå så lagt som å si at produktet har revolusjonert min hverdag på kjøkkenet. Dette er et hjelpemiddel på lik linje med kalkulatoren. Det blir som å slippe mange mellomregninger i hodet. Med boil-in-bag trenger jeg ikke å måle opp eksakt mengde vann. Jeg bare heller masse vann i en kjele og slenger posen oppi. Etter en lang og slitsom skoledag er det deilig å ikke tenke så mye på uvesentligheter, slik at jeg i stedet kan frigjøre all min tankekraft til de større spørsmålene i tilværelsen. Dette er den perfekte løsning for den travle mann i det 21. århundre! Det kan du godt sitere meg på.
SS: Er det flere fordeler med boil-in-bag?
SS: Eksemplene er mange. Hvor skal jeg begynne? Jo, én pose inneholder akkurat så mye ris jeg ønsker til et vanlig varmmåltid. Dermed slipper jeg masse risrester. Hvem har vel ikke opplevd det?
SS: Ja, jeg kjenner meg igjen. Men er det ingen haker? Hva med miljøaspektet? Det blir jo mye bruk og kast av plast, blir det ikke?
SS: Den miljøbevisste delen av meg tar avstand fra dette ”boil-in-bag-kjøret” jeg har havnet utpå, men den latere delen av underbevisstheten min mobiliserer sterke krefter, slik at jeg ikke greier å stå imot presset.

Ingen kommentarer: