torsdag 14. august 2008

Å utnytte

.. er et spesielt verb. Det har to betydninger. To betydninger som står steilt mot hverandre. Ordet er positivt dersom man utnytter naturens ressurser og høster bær og skog, men det er negativt dersom man utnytter små Ås-boyz og (større) panserpiker. Men når jeg i det siste har løpt gjennom Kroerløypa, mot Tirudmåsan, eller en runde på Vardåsen eller Åsmåsan, eller kanskje i Nordskogen, da tenker jeg at det ikke nødvendigvis er to betydninger av ordet allikevel.. Jeg ville nok heller utnyttet en panserpike enn treningsskogen min.

5 kommentarer:

Anonym sa...

Å høste av en Panserpikes goder kan da ikke være negativt ladet i utgangspunktet?

Og dersom en (større) Panserpike utnytter en (liten) Ås-Boy(Z) tror jeg heller ikke dette ville blitt oppfattet som negativt ladet fra den utnyttedes parts side..

Anonym sa...

Ordet "høste" er et helt annet ord enn "utnytte". Det har utelukkende en positiv mening.

Når det gjelder små Ås-boyZ er nok vi i en spesiell situasjon, da vi nærmest uansett liker å bli utnyttet av det motsatte kjønn. Uansett var det ikke det som var poenget med saken...

Anonym sa...

jeg trodde å utnytte hverandre var selve poenget med alt.
Viktig å alltid ha en universal plan/poeng med tilværelsen...

Anonym sa...

La meg si det enkelt slik at alle forstår: Utnytt hvem du vil, men ikke hogg treningsskogen min!

Anonym sa...

da velger jeg å sitere den mektige Gordon Pirie:
-"The best place to run is in open areas".