fredag 2. desember 2011

Luke 2

Årets Von Vollerløp kom det aldri noe kart i fra. Dette er til alle dere som har hungret etter løypa og et av veivalga.


Ut fra start viste Godtepåsan seg hissig, løp som et uvær ned i fra Pentagon. Det frista veldig å løpe rundt til venstre på stien, men kjørte på for å ta igjen Godtepåsan langs jordet. Inn mot posten var vi en liten gruppa, må si jeg aldri fant dammen, men steingjerdet var der. Rett bak karen med Von Vollærn refleksen ut av posten gikk det radig. Fant bekken på vei til andre, og fulgte den helt til posten. Det gjorde vissnok ikke Havrebukken som fikk en real bom her. Hadde ikke rokki å sett på strekket te 3.post, men regna med at jordene var tunge så oste på på stien gjennom skævven, passerte gjennom bålplassen på veien. Inn mot posten viste det seg at jeg hadde tapt litt, jekelig bingo inngang også. Måtte jobbe for å ta inn 3 karer foran på vei til 5.post. Ved passering lå jeg bak Bolten og en til.

Vinen ved passering fra fjorårets Von Vollerløp var friskt i minne, tanken på smågulp var ikke veldig ønskelig nå. Men årets vin var faktisk ikke så ille. Mot 7.posten lå jeg noen meter bak Bolten & co. Inn i posten derimot, da var det full stopp i front. Snek meg fram mellom granene bakifra, tippa til og med lykta ned, så de ikke skulle seg meg så lett. Kom meg opp på kollen og fulgte ryggen ut, brått var posten der, midt inne i noe jævelig grønne greier. Stempler og går ut av posten, Bolten står 3 meter til sida for meg, «har noen fonni posten?» spør jeg før jeg smyger meg stille videre. Titta bakover og så at de fortsatt virra rundt på kollen, yes! Beiner det jeg har videre. Kompasset blir for tregt, så holder hele tiden beiteområdet i høyre øyekant. Men inn i 8.posten roter jeg litt. Trodde jeg lå først. Det var helt til jeg møtte Godtepåsan, ensam i tet! Begge kødder med kurva ute på jordet som skulle lede inn i posten, begge er for langt mot øst. Går en stor F i meg når jeg ser lys komme i skogen bak oss. Tar en råsjangse og løper inn i skogen og vestover for å treffe posten. Det samme gjorde Godtepåsan, bare at han valgte jordet, noe som gikk litt fortere... Rett før jeg treffer 8.posten, møter jeg Bolten igjen, og som på posten før, ser jeg posten før han, sniker meg inn, stempler og piler av gårde (ryktene tilsier at det ble litt bom på de bak her også ^^) Til 9.posten gikk det sakte, over hogst til jeg traff «bekken» og til slutt posten. Hadde så jekelig flaks med den posten. Til neste trodde jeg lå først igjen, verken så eller hørte noe til noen. Veldig tydelig at jeg ikke er vant til slike situasjoner, for hue koker igjen. Løper på en grov kompasskurs mot 10.posten. Skulle treffe 2 stier, men løp bare over en (??). Løper inn i noe helsikes bush, men av en eller annen grunn skjønner jeg at jeg er for langt til høyre. Drar mot venstre, og passerer først en bekk, så møter jeg en neste med en sti på siden. Yes. Følger stien rett i posten. Tankene går i en seiersrus når jeg løper mot mål. Første Von Vollerseier, nice! Men. Får helt sjokk når Godtepåsan står det for å gratulere meg med andreplassen. Hvor kom han i fra????


Men ikke feil å bli nr.2 og beste NAB-løper. Og det tok lang tid før neste løper kom i mål. Arrangørene snakket om mellom 10 og 15 min. Tror dette løpet var det artigste i år; veivalg, snikig, vin, ensam i tet, bsuh og bom, det inneholdt alt.

Ingen kommentarer: