søndag 16. mars 2008

Søndagstur

Idag har jeg vært på en fin søndagstur, ikke ut å grille pølser sammen med resten av familien, men ut å løpe langs solkysten i Bamble. Turen starta i fint driv, i det tempoet Tveite kaller jogging. De første 148 meterene med stigning opp til Høgenheia ble forsert på 11 minutter. Sola skinte fre skyfri himmel og temperaturen var ikke å klage på. Videre bar turen gjennom Grasmyr kartet og videre mot Langesund. Etter en snau time møtte jeg mamma og pappa, så jeg fikk i meg noen desiliter vann og noen sjokoladebiter i niste før jeg løp videre mot Tangen fort, som ligger utenfor Langesund, dvs her. På vei dit løp jeg forbi et par hundre andre som også hadde funnet fra trimskoa. På vei hjem løp jeg gjennom Langesund, over Røsskleiva og kryssa Grasmye igjen og løp langs Stokkevannet. Jeg følte meg fortsatt fresh, så "måtte" løpe en ekstra runde i Rugtvedtskauen før jeg så løp hjem. Da viste klokka 3 timer og 5 minutter. Kan ikke si det er hverdagskost for meg, men det var en deilig følelse å ha løpt over 3 timer hvertfall, og det var digg med cola etterpå:)

1 kommentar:

Anonym sa...

Bra jobba Ola. Skulle gjerne løpt bak deg på den turen der;)