søndag 9. mars 2008

En begivenhetsrik o-helg



Denne helga har tre av oss i Naked Aas BoyZ brukt flittig på å forbedre o-teknikken. Det starta på lørdag med to o-tekniske økter, en postplukk på Seierstein og en annen økt på Ekeberg. Kvelden ble benyttet til potetgull og sjokoladespising. Idag vendte vi nesa mot Halden for å yppe oss mot verdens antatt beste o-klubb i Vinterstafetten. Opplegget var slik at 1. etappeløperen veksla med nestemann etter ca halvløpt etappe. Vi var fem løpere fra Ås, så taktikken var å sende ut de tre dårligste på 1.etappe, dvs Simen, jeg og Jo Inge, og de to første til vekslinga sendte ut Håvard og Simo. Det var drøye 20 lag med, starten gikk, og på vei til 1. post delte klynga seg. Jeg løp med noen få til min post, men var tydelig at mange fler ville til den andre første posten sammen med Simen og Jo Inge. Mot vekling steg spenningen om jeg hadde noen å veksle med, det hadde jeg, Simo stod der og jeg fikk sendt han ut. Jo Inge hadde vært der ca 1 min før. Resten av løypa gikk greit og kom inn 7-8 min bak de første.



Ingen kommentarer: