tirsdag 3. november 2009

Hva NOF egentlig bruker pengene på

I kjølvannet av forrige ukes skandaløse landslagsuttak for sesongen 2010 har Naked Aas BoyZ bestemt seg for å følge NOF med argusøyne. Hvordan fungerer denne bedriften? Hva bruker de pengene sine på?

Det var med sjokk og vanntro jeg reagerte da jeg idag tok min vante runde på nettet her jeg sitter på lesesalen.

På hjemmesiden til en av utøverne i elitegruppa fant jeg en oversikt over hva slags sponsorer NOF har:

Klikk på bildet for å få det større


Som vi ser på bildet er NOF sponset av Maxim. Det hele ser ganske greit ut, men nysgjerrig som jeg er klikket jeg på linken Maxim Da havnet jeg her:

Klikk på bildet for å få det større


Det kan se ut til at NOF er sponset av et gamblingselskap. Da er det naturlig å reise spørsmålet om hva dette gamblingselskapet får igjen av motytelser fra NOF.

Kan dårlige resultater i internasjonale mesterskap de siste årene skyldes at løperne er tvunget til å delta på casioner rundt omkring når de er på samlinger og mesterskap slik at dette går utover nattesøvnen og overskuddet? Har NOF pådratt seg en gedigen gamblinggjeld slik at de må kutte i aktiviteten?

I lys av dette er det kanskje like greit at vår mann slipper å være en del av dette gamblermiljøet foran den viktige 2010-sesongen for norsk orientering.

1 kommentar:

Günther Maider sa...

NAB på sitt beste!