torsdag 21. juni 2012

Grønt lys & Boyza

Først litt om trafikk: Grønt betyr kjør. Rødt betyr stopp. Gult betyr ingenting, du kan velge.
Det er mentalt hardt å få rødt lys i det samme lyskrysset flere ganger på rad. Har du opplevd det? Tankene mine var mange, men til slutt fant jeg ut at det kunne være tidsbestemt. 

Fjerde gang fikk jeg gult lys, men det hjelper lite, det er som å kjøre på taxigult uten å kjøre taxi. Det kan fungere i en liten tidsalder, akkurat som å pisse i buksa for varmen sin del. Noen ganger kan det gå bra, andre ganger kan det svi på pungen. Det gjør jo garantert det hvis det er kaldt. 

I dag ble det uansett grønt lys! Jeg var forberedt på rødt, mens jeg håpa på gult. Stresset meldte seg, viste ikke helt hva jeg skulle gjøre. En liten stund vurderte jeg å stoppe på grønt. Jeg måtte ha råd, ideen ble jo selvsagt å ringe 1881, og der fikk jeg klar melding: Du kan kjøre, kjør nå før det blir rødt! 
Det var enkelt, det dura gjennom krysset. Grønt lys er deilig, likevel om det kan være hardt..

Oppdatering om helga, Militærboy avd Grilltropp gleder seg nok til å komme seg til fjells å gjøre seg feit. Rekruttboyza avd Gard er litt småfeite fra før, men gleder seg fortsatt til å komme til fjells.

Ingen kommentarer: