torsdag 4. februar 2010

Duell 2

Ti-kampen mellom atletene Mr. L og Spettet fortsatte med 5000 m skøyter på Brandbu stadion. Etter å ha opparbeidet seg betydelige mengder selvtillit etter 1. øvelse, stilte Spettet opp med nok et håp om ta en ny skalp fra Mr. L. To på rad ville vært intet mindre enn sensasjonelt!

Timene før start ble brukt til restitusjon. Her la også Mr. L ut om sine skøyteferdigheter, og jeg skal ærlig innrømme at jeg ble imponert over det jeg hørte. Et lite øyeblikk spurte jeg meg selv hvorfor han ikke var på skøytelandslaget...

Vel framme på Rosendalsbanen ble skøyter for første gang satt på beina, og jeg vil påstå at det ikke er det jeg har følt meg mest komfortabel med på beina. Etter et par runder med oppvarming og opptining av frosne bein gikk starten. Jeg prøvde å psyke ut Mr. L med fraser som "I've heard you good at sucking c..k" og lignende kommentarer uten at det hjalp nevneverdig. Jeg ble frakjørt fra start, og det var aldri noen tvil om hvordan dette skulle ende. Etter å ha lidd meg gjennom 12,5 runde med ryggsmerter og dårlig glidteknikk på skøyter, kunne jeg slukøret konstatere at skøyteferdighetene til Mr. L er fremragende!

Dermed står det 1-1 i ti-kampen, og begge ser fram til hopprenn i Kroerbakken..

Ingen kommentarer: