torsdag 28. februar 2008

Jeg er.

Fire timer løping om dagen er nok.
Det er nok til å kjenne den vanlige murringen i knærne.
Det er nok til å oppleve seks rådyr og fire elg.
Det er nok til å oppdage kroppens fantastiske restitusjonsevne.
Det er nok til å tenke på dem man er glad i.
Det er nok til å føle at man er litt nærmere sitt store mål.
Det er nok til å løse de av livets floker som har strammet seg litt siden sist.
Det er nok til å erkjenne at livet er ment å være godt.
Det er nok til å innse at René Descartes var på tynn is når han slo fast Cogito ergo sum (”jeg tenker, derfor er jeg”).
Det er nok til å kjenne, oppleve, oppdage, tenke, føle, løse, erkjenne og innse -

jeg løper, derfor er jeg.

1 kommentar:

Anonym sa...

Tydelig at denne visdommen gjør inntrykk på folk også utenfor o-miljøet.

http://gladimat.blogspot.com/

Kan vi frelse verden?